سوالی دارید؟

برای زیبایی بخشی هرچه بیشتر روکش‌ها به خودرو، آن‌ها را هم‌رنگ یا متناسب با رنگ خودرو انتخاب می‌کنند. حتی اگر رنگ انتخاب شده هم‌رنگ با خودرو نباشد یا دارای تناسب با آن نباشد، بهتر است از رنگ‌های مکمل یا رنگ‌های دارای هارمونی برای انتخاب روکش صندلی خودرو استفاده کرد. در این مطلب به راهنمای خرید روکش پراید و انتخاب آن می‌پردازیم.

روکش صندلی‌ خودرو یکی از تجهیزاتی است که برای دکوراسیون داخلی خودرو از آن استفاده می‌شود. استفاده از این روکش‌ها دارای مزایای فراوانی است. زمانی که صندلی خودرو با روکش پوشیده می‌شود هم صندلی‌ها از آسیب‌دیدگی در امان می‌مانند و هم خودرو زیباتر می‌شود. علاوه بر این موارد، سرنشینان خودرو نیز راحتی بیشتری را در اوقاتی که در خودرو نشسته‌اند تجربه خواهند کرد.

اهمیت استفاده از تزئینات درونی و بیرونی خودرو برای زیباسازی خودروها مسئله قابل‌توجهی است. به دلیل نمایان بودن قسمت بیرونی ماشین‌ها، اغلب به تزئینات بیرونی ماشین توجه می‌شود. تزئینات درونی ماشین با این که در معرض مشاهده قرار ندارند ولی باعث لذت بردن سرنشینان از فضای داخلی ماشین می‌شوند.

راهنمای انتخاب روکش پراید با کیفیت

روکش مناسب پراید جنس‌های متفاوتی دارد. برای روکش خودرو پراید روکش‌هایی بسیار متنوع با جنس‌های مختلف طراحی و تولید شده است. روکش‌هایی که برای خودرو تولید شده‌اند معمولاً از جنس‌های:

  • چرمی
  • پارچه‌ای
  • پارچه‌های ترکیبی

همه پارچه‌های نام برده شده دارای مزایا و معایبی هستند.

اولین و مهم‌ترین قدم برای انتخاب روکش خودرو پراید، انتخاب جنس روکش موردنظر است. مرحله بعدی نیز به انتخاب کیفیت پارچه یا چرمی است که برای روکش صندلی خودرو انتخاب شده است. علاوه بر نوع و کیفیت پارچه و چرم، الگوی دوخت نیز از ارکان مهم انتخاب روکش مناسب پراید است.

الگوی دوخت به‌کاررفته در طراحی و دوخت روکش‌ها باید مناسب خودرو پراید باشد. گفتنی است الگو روکش صندلی پراید صبا، 131، 141، 111 باهم تفاوت دارند که در ادامه به این موضوع نیز اشاره خواهیم کرد.

مزایای روکش چرم پراید

یکی از مهم‌ترین مزایای روکش‌های چرم صندلی پراید این است که قابل شست‌وشو هستند. در صورتی که لکه‌ای بر روی این نوع از روکش‌ها ایجاد شده باشد، می‌توان آن لکه را به‌راحتی و تنها با یک دستمال مرطوب از بین برد. این ویژگی برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان خردسال هستند، گزینه بسیار مهمی به نظر می‌رسد.

نکته بعدی که درباره روکش‌های چرم صندلی خودرو در نظر گرفته می‌شود این است که این روکش‌ها دارای زیبایی بیشتری هستند و به‌راحتی جلب‌توجه می‌نمایند. این ویژگی روکش‌های چرم مناسب پراید توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده و آن‌ها را تشویق می‌کند تا از این نوع روکش استفاده کنند. اغلب مواقع خودروهای عمومی و همگانی نیز از این نوع پارچه برای روکش مناسب پراید استفاده می‌کنند.

 

راهنمای انتخاب روکش صندلی پراید

معایب روکش چرم پراید

روکش‌های چرم دارای منافذ بسته‌ای هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا گرما داخل این روکش‌ها باقی بماند. در این روکش‌ها به علت منافذ بسته امکان گردش هوا وجود ندارد. دلایل ذکر شده باعث می‌شود سرنشینان خودرو تعریق بیشتری داشته باشند و به همین دلیل اکیداً توصیه می‌شود که از این نوع روکش صندلی خودرو در تابستان استفاده نشود.

دیگر مشکل روکش‌های چرمی صندلی خودرو پراید این است که به مرور زمان با ترک خوردن و پوسته پوسته شدن این روکش‌های چرم روبه‌رو خواهید شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که روکش‌های مناسب پراید که از چرم اصل تهیه می‌شوند بسیار مقاوم‌تر و ماندگارتر از انواعی از روکش هستند که از چرم مصنوعی در تهیه آن‌ها استفاده شده است.

بررسی روکش‌های پارچه‌ای پراید

مزایای روکش‌های پارچه‌ای پراید

روکش صندلی خودرو پراید که از جنس پارچه باشد معمولاً از کنف، نخ یا پارچه‌های ترگال تهیه می‌شود. پارچه‌های ترگال دارای خواص آنتی باکتریالی هستند و دیگر متریال های نام برده شده دارای خاصیت جذب کم‌تر سرما و گرما هستند.

تنوع طرح و رنگ در روکش‌های پارچه‌ای بسیار زیاد است. خریداران این نوع از روکش صندلی خودرو میدان انتخاب وسیعی دارند و می‌توانند با توجه به سلیقه خود و بررسی سایر ویژگی‌های ظاهری خودرو، روکش موردنظر خود را انتخاب کنند. نشستن بر روی این روکش‌ها بسیار راحت است. گردش هوا در این روکش‌ها به‌درستی انجام می‌شود لذا نشستن بر رویان‌ها باعث تعریق نمی‌شود. از طرفی دیگر قیمت این نوع روکش نیز از روکش چرم به‌صرفه‌تر است.

راهنمای خرید روکش پراید

معایب روکش‌های پارچه‌ای

روکش‌های پارچه‌ای صندلی خودرو بر اثر تابش طولانی مدت نور خورشید کمرنگ و رنگ پریده می‌شوند که این یکی از مهم‌ترین معایب این نوع از روکش‌ها است. لکه‌های ایجاد شده بر روی این روکش صندلی خودرو نیز به‌سختی از بین می‌رود و تقریباً می‌توان ادعا کرد که لکه‌های این روکش‌ها ماندگار هستند. وجود لکه‌های متعدد بر روی روکش خودرو باعث زشت نشان دادن ظاهر خودرو می‌شود. از دیگر معیاب روکش پارچه‌ای پراید این است که مدت زمان خشک شدن آن بسیار طولانی است.

راهنمای خرید روکش پراید ترکیبی پارچه + چرم

این گروه از روکش‌های صندلی خودرو ترکیبی از هر کدام از پارچه‌هایی است که قبلاً درباره آن‌ها توضیحاتی ارائه کردیم. با توجه به استفاده ترکیبی و مناسب این دو پارچه در روکش خودرو پراید، خبری از معایب یاد شده درباره پارچه‌ها نخواهد بود. بهترین روکش پراید همین روکش‌های ترکیبی پارچه و چرم هستند.

برای بررسی تخصصی تر روکش صندلی از لحاظ جنس میتوانید مقاله  “روکش صندلی چرم یا پارچه ای؟ کدام بهتر است؟” را از وبلاگ اسپرت سهند مطالعه کنید.

نکات مهم در انتخاب روکش صندلی مناسب پراید

  • دارا بودن مقاومت و استقامت بالا
  • داشتن ثبات رنگ در برابر عوامل محیطی
  • تعریق کمتر
  • قابلیت شستشوی آسان
  • دارا بودن رنگ مناسب و چشم‌نواز

راهنمای انتخاب رنگ روکش صندلی پراید

در انتخاب رنگ روکش پراید باید به چند نکته توجه کرد. یکی از نکات رنگی بیرونی خودرو است. هماهنگی رنگ روکش صندلی خودرو با رنگ بدنه خودرو زیبایی و نمای روکش‌ها را دو چندان می‌کند. این هماهنگی می‌تواند شامل استفاده از رنگ‌های کمی روشن‌تر، کمی تیره‌تر یا استفاده از رنگ‌های مکمل هم باشد.

نکته بعدی توجه به رنگ کمربندهای ایمنی است. با توجه به این که امروزه رنگ کمربندهای ایمنی نیز قابل‌تغییر است می‌توان رنگ کمربند ایمنی و روکش خودرو را با هم هماهنگ کرده و زیبایی چشم‌نوازتری به وجود آورد. تضاد رنگ‌های روکش خودرو و کمربند ایمنی و یا هم رنگ بودن این دو مورد با یکدیگر از پیشنهاد‌هایی برای به وجود آوردن ترکیب رنگی زیبا و چشم‌نواز است. در ادامه به راهنمای خرید روکش پراید پی پردازیم.

انواع روکش صندلی پراید

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در انتخاب روکش برای پراید قیمت بسیار تاثیر گذار است. برای خودرو پراید روکش صندلی از کف قیمتی 200 هزار تومان الی 1 میلیون تومان در بازار یافت می شود. قیمت روکش صندلی پراید به جنس و مدل آن بستگی دارد که عموما روکش های چرمی قیمتی بالاتر نسبت به نوع پارچه ای دارند.

در فروشگاه اینترنتی اسپرت سهند روکش پراید را می توانید با قیمت مناسب تر از بازار تهیه کنید. با مطالعه مقاله راهنمای خرید روکش پراید می توانید به صورت مستقیم از تولیدی روکش صندلی خودرو تهیه نمایید.

الگوی روکش صندلی های پراید

همانطور که اشاره شد الگو صندلی های پراید متفاوت هستند بطوری که روکش صندلی صبا قابل نصب بروی بقیه پراید ها نیستند. در ادامه انواع روکش پراید را از لحاظ الگو و قالب صندلی را بررسی میکنیم.

الگوی روکش صندلی پراید صبا

پراید صبا به سری اول پراید های صندوقدار گفته می شود که تا سال 89 عرضه شده اند. الگوی روکش صندلی این مدل از پراید به کلی با پراید های جدید متفاوت هستند. روکش صبا قابل نصب بر روی پراید صبا و 132 مدل 87 و 88 و 89 می باشد. ابعاد صندلی صبا نسبت به پراید های جدید کوچکتر بده و فرم صندلی ان نیز متفاوت است.

الگوی روکش صندلی پراید 131

این نوع خودرو از سال 1390 الی 1400 تولید شده است. صندلی این مدل از خدلی به کلی با پراید صبا تفاوت دارد. ابعاد صندلی این خودرو بزرگتر شده و در طراحی صندلی نیز تغیراتی داشته است. روکش صندلی پراید 131 فقط قابل نصب بر روی 131 و 132 جدید می باشد.

در انتخاب روکش برای پراید 131 دقت داشته باشید که هیچ مدل از روکش های پراید قابل نصب برو روی صندلی های این خودرو نیستند.

الگوی روکش صندلی پراید 132

خودرو 132 از سال 87 با پلتفرم کپی پراید صبا و تغییر سپر و شبکه و صندوق عقب به تولید رسیده است. صندلی های پراید 132 در دو مدل بر روی این خودرو نصب شده اند که این باعث شده دو مدل روکش برای این خودرو تولید شود.

روکش صندلی پراید 132 قدیمی

این مدل از پراید 132 در سال های 87 الی 89 تولید شده اند و داشبرد و صندلی های این مدل کپی مدل پراید صبا می باشد. با این اوصاف روکش این مدل از 132 همان روکش صندلی صبا می باشد و هیچ گونه تغییری در صندلی ها و دیزاین داخلی این خودرو صورت نگرفته است.

روکش صندلی پراید 132 جدید

این مدل از پراید 132 از سال 1390 تولید شده و تا به امروز ادامه دارد. صندلی ها و داشبرد این مدل با مدل پایینتر متفاوت است و ابعاد صندلی ها در این مدل بزرگتر شده و شکل ظاهری صندلی ها نیز تغییر یافته است. روکش صندلی این مدل از پراید 132 کپی روکش پراید 131 می باشد.

الگوی روکش صندلی پراید 141

در پراید 141 از صندلی های عقب هاچبک کره ای استفاده شده و صندلی جلو آن نیز کپی صندلی پراید صبا است. روکش پراید 141 قابل نصب برو روی هاچبک نیز می باشد. روکش پراید صبا نیز بر روی این صندلی های 141 قابل نصب است اما پس از نصب دیگر صندلی عقب امکان باز و بسته شدن را ندارد.

قیمت روکش صندلی پراید 141 نسبت به بقیه پراید ها کمی گرانتر بوده و دلیل گرانی این مدل زحمت بسیار دوخت و برش و استفاده پارچه بیشتر در این مدل می باشد.

الگوی روکش صندلی پراید 111

صندلی های 111 کمی بزرگتر از 141 می باشد ولی در حالت کلی شبیه به صندلی 141 هستند. روکش پراید 141 قابل نصب روی صندلی 111 نبوده و در هنگام نصب به دلیل بزرگی ابعاد صندلی امکان دارد روکش صندلی آسیب ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود شما به معنای پذیرش قوانین و مقررات اسپرت سهند است

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد