سوالی دارید؟

همیشه اولین سوالی که در هنگام خرید روکش صندلی در ذهن افراد شکل می‌گیرد این است که روکش صندلی چرم بخریم یا پارچه ای؟ روکش صندلی چرم بهتر است یا پارچه‌ای؟ حتما شما هم جزو این افراد هستید که به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید که از کدام نوع روکش صندلی برای خودرو خود استفاده کنید.

چه ماشین جدیدی گرفته باشید و چه خودرو کارکرده در هر صورت سلایق مختلف بوده و به دنبال این هستید تا یک روکش صندلی ماشین خوب از بهترین متریال را برای صندلی خودرو انتخاب کنید.

ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به مقایسه انواع روکش صندلی و مزایا و معایب استفاده از انواع روکش صندلی ماشین بپردازیم و بر اساس شرایطی که خودرو شما دارد و محلی که سکونت دارید ببینیم که روکش صندلی چرم یا پارچه برای خودرو شما بهتر است؟ پس تا پایان با ما همراه باشید.

کدام روکش صندلی را باید انتخاب کنید

افراد و صاحبان خودرو اهداف مختلفی برای استفاده از روکش صندلی دارند. همین که خودرو نو خریداری می‌کنند اولین چیزی که به‌دنبال انتخاب آن هستند روکش صندلی است تا حالت تودوزی فابریک خودرو را مثل همان روز اول حفظ کرده و از صندلی خودرو در مقابل ریختن مایعات به نوعی محافظت کنند.

دلایل دیگری وجود دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • تغییر ظاهر داخلی خودرو و به اصطلاح اسپرت کردن صندلی‌ها
  • نونوار کردن ظاهر داخلی خودرو
  • محافظت از رویه اصلی صندلی در مقابل پارگی، خراش، ریختن مایعات و کثیفی

به هر دلیلی که قصد خرید روکش صندلی دارید، باید بهترین روکش صندلی خودرو را هم متناسب با شرایطی که دارید انتخاب کنید که در ادامه به راهنمای این انتخاب می‌پردازیم.

روکش صندلی چرم بهتر است یا پارچه‌ای؟

اینکه از روکش صندلی چرم یا پارچه ای برای خودرو خود استفاده کنید به شرایط گوناگونی بستگی دارد. این شرایط از اقلیم آب و هوایی، هدف شما از خرید روکش صندلی و تمیز نگه داشتن خودرو گرفته تا اینکه ماشین خود را اسپرت کنید تا زیبایی خاصی داشته باشد بستگی دارد.

قبل از اینکه به پاسخ پرسش اصلی‌مان برسیم لازم است که با انواع روکش صندلی ماشین آشنا شده و ببینیم که هر کدام دارای چه مزایا و معایبی هستند.

مقایسه روکش صندلی ماشین

به صورت کلی سه نوع روکش صندلی برای ماشین داریم که هر کدام برای مناطق با آب و هوای خاص، شرایط کاری و از همه مهم تر نوع استفاده‌ای که از خودرو دارید مناسب هستند. در ادامه به بررسی انواع این روکش‌ها می‌پردازیم.

مقایسه روکش صندلی ماشین

۱. روکش صندلی چرم

روکش‌های صندلی چرمی همانطور که از نامشان مشخص است از چرم ساخته شده‌اند. در ساخت این روکش‌ها از چرم طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود است.

چرم مصنوعی در شرایطی که گرما زیاد باشد مقاومت خوبی نداشته و عمر کمتری دارد؛ در مقابل استفاده از چرم مصنوعی مقاومت بالایی دارد. کسانی که بیشتر با خودرو زمان صرف می‌کنند بهتر است که از چنین روکشی استفاده کنند.

اگر راننده هستید یا اینکه شغل شما طوری است که هر روز با خودرو خود رفت و آمد می‌کنید و از طرفی هم وسایل خاصی را حمل می‌کنید بهتر است از این نوع روکش استفاده کنید که تمیز کردن آن ساده‌تر است. ولی باید به این نکته دقت کنید که هنگام پارک کردن خودرو باید در محیط کاملا سایه قرار گرفته باشد و در فصل گرما هم ترجیحا شیشه‌های خودرو کمی پایین باشد تا موجب گرمای بیش از حد خودرو نشود. می‌توانید از چادر خودرو یا پرده برای جلوگیری از تشعشعات نور خورشید کمک بگیرید.

مزایا و معایب روکش صندلی چرمی

  • اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید استفاده از روکش‌های صندلی چرمی سبب می‌شود تا به دلیل جذب گرما، محیط داخل خودرو دیرتر گرم شده و سرنشینان احساس سرما طولانی مدتی داشته باشند.
  • اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید استفاده از روکش‌های چرمی سبب می‌شود که گرمای بیشتری جذب کند. همین موضوع برای پارک کردن خودرو در طولانی مدت حتی باعث ایجاد خطراتی خواهد شد.
  • حساسیت روکش‌های چرمی به‌ویژه در شرایط رطوبت برای شهرهای شمالی و جنوبی که هوای شرجی دارند سبب می‌شود که زودتر خراب شوند. اما در مقابل نسبت به نوع پارچه‌ای یک مزیت محسوب شده و سریع‌تر تمیز می‌شوند. علاوه بر این در صورتی که دچار ترک شده باشند به راحتی با یک پولیش  و پاک‌کننده تمیز می‌شوند.
  • اگر در ساخت روکش‌های چرمی از چرم مصنوعی PVC استفاده شده باشد در مناطق گرمسیر در مدت کوتاهی ترک خورده و علاوه بر این موجب انتشار گازهای زیان‌آور می‌شوند.
روکش صندلی چرم بهتر است یا پارچه‌ای

۲. روکش صندلی پارچه ای

روکش‌های پارچه‌ای از جنس مختلفی ساخته می‌شوند. دوخت این نوع روکش‌ها و تنوع زیادی که در طرح و رنگ دارند سبب شده تا بیشتر مورد توجه قرار گیرند. جدایی از این قیمت پایین‌تر و طول عمر بالاتری دارند که با هر شرایط آب و هوایی هم قابل استفاده هستند.

در انتخاب روکش صندلی پارچه ای مهم‌ترین عامل داشتن وزن بالاست؛ چرا که متریال استفاده شده در ان طوری است که مقاومت بالایی داشته و در طولانی مدت از پوسیدگی و پارگی آن را بیشتر حفظ می‌کند. روکش‌هایی که سبک هستند و ضخامت کمتری دارند، عمر کمتری هم خواهند داشت.

مزایا و معایب روکش صندلی پارچه ای

  • اگر از جنس پارچه مناسبی برای دوخت روکش صندلی پارچه‌ای استفاده نشده باشد، سبب می‌شود که در طولانی مدت حتی با بهترین نگهداری به دلیل تشعشعات نور خورشید رنگ خود را از دست بدهد.
  • در صورت ایجاد خراش و پارگی تعمیر کردن این روکش‌ها ارزان‌تر است. اما نسبت به چرم در این خصوص مقاومت کمتری دارند.
  • در شهرهایی که رطوبت بالا دارند و شرجی هستند معمولا در صبح روز که وارد خودرو شوید کاملا متوجه خیس بودن روکش صندلی خواهید شد.
  • تمیز کردن این روکش‌ها کمی سخت بوده و لکه را جذب می‌کنند. به‌ویژه اینکه در شرایطی که دما بالا باشد موجب تعریق شده و در طولانی مدت موجب ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند که برای همین به صورت دوره‌ای باید باز شده و شستشو شوند.
  • راحتی و ارگونومی این روکش‌ها در مقایسه با روکش چرمی بیشتر است. اما در طول مدت زمان فوم استفاده شده در زیر روکش که برای راحتی مسافر در نظر گرفته شده کوبیده شده و راحتی آن کمتر خواهد شد که در چنین شرایطی چیزی دست کم از نوع چرمی ندارند. اما خوشبختانه چون پارچه‌ای هستند و انعطاف بالاتری نسبت به چرم دارند بسته به نوع خودرو و راحتی صندلی، حالت همیشگی را حفظ خواهند کرد.
روکش صندلی پارچه ای بهتر است یا چرمی؟

۳. روکش صندلی چرمی و پارچه ای(ترکیبی)

این نوع روکش‌های صندلی با ترکیبی از پارچه و چرم دوخته می‌شوند که صرفا جنبه زیبایی را القا می‌کنند. استفاده از این نوع روکش در هر شرایط آب و هوایی فراهم است و چون حجم کمتری از دوخت روکش را چرم تشکیل می‌دهد با مشکلات مختلفی مواجه نخواهید بود.

بسته به اینکه در چه شرایط آب و هوایی گرم یا مرطوب قرار دارید باید این نوع روکش را انتخاب کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که چون از دو متریال برای دوخت استفاده شده، داشتن کیفیت دوخت در این نوع بسیار اهمیت دارد.

معمولا اتفاق می‌افتد که این نوع روکش‌ها چون دوخت لایه‌ها به هم به خوبی انجام نگرفته پس از مدتی دچار پارگی در دوخت می‌شوند. در هنگام خرید این نوع حتما باید به ساختار و کیفیت دوخت توجه کنید.

روکش صندلی پارچه ای بهتر است یا چرمی؟

حالا که با انواع روکش خودرو آشنا شدید و دانستید که هر کدام برای استفاده در مناطق مختلفی از ایران دارای چه مزایا و معایبی هستند؛ این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام نوع روکش صندلی ماشین را انتخاب کنید؟ روکش صندلی چرم بهتر است یا پارچه‌ای؟

ما در اینجا کلیه مزایا و معایب موجود را مورد بررسی قرار داده و مشخص کردیم که چه روکشی برای خودرو شما مناسب است. دانستیم که روکش صندلی پارچه ای به دلایل مختلفی اعم از قیمت کمتر، عمر طولانی تر و مناسب بودن با شرایط دمایی گرم و سرد انتخاب بهتری است و شاید تنها عیب آن نگهداری سخت‌تر آن نسبت به نوع چرم باشد.

اما این شما هستید که باید انتخاب نهایی را بکنید. این انتخاب به اولویت شما در خرید روکش برمی‌گردد. چرا که ممکن است هدف شما صرفا نگهداری از صندلی خودرو نباشد و بخواهید استفاده تجملاتی با خرید روکش صندلی اسپرت داشته باشید که در چنین شرایطی مطمئنا نوع چرمی انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد؛ اما شاید بد نباشد نگاهی هم به نوع ترکیبی داشته باشید. چرا که هم از پارچه در آن استفاده شده که انتخاب عالی از هر نظر است؛ و هم از چرم در آن استفاده شده که جنبه زیبایی و تجملاتی به خودرو شما خواهد داد.

در پایان از شما خواهشمندیم که نظرات و تجربیات خود را در استفاده از هر یک از این روکش‌های صندلی چرمی و پارچه‌ای که داشتید برای ما ارسال کنید تا دیگران از تجربیات شما استفاده کنند. امیدواریم جواب این سوال که روکش صندلی چرم بهتر است یا پارچه‌ای را نیز دریافت کرده باشید.

هر سوالی هم در خصوص مقایسه روکش صندلی برای ماشین داشتید می‌توانید از ما بپرسید تا کارشناسان فروش و پشتیبانی اسپرت سهند شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود شما به معنای پذیرش قوانین و مقررات اسپرت سهند است

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد