سوالی دارید؟

بعد از خرید خودرو، افراد برای اینکه از کثیف شدن بخش داخلی جلوگیری کنند سریعا به فکر خرید روکش صندلی ماشین هستند. روکش‌هایی که با دوخت پارچه‌هایی در طرح و رنگ متنوع بوده یا اینکه از جنس چرم در دوخت آنها استفاده شده است. اما یک موضوعی که بیشتر ذهن آنها را درگیر می‌کند، انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی ماشین است؛ خصوصا اگر وسواس خاصی داشته باشند و با طرح‌های مختلفی مواجه شوند که ندانند واقعا چه رنگی انتخاب کنند.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم به بررسی 5 تا از مهم‌ترین نکاتی که باعث می‌شوند در انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی خودرو دچار شک و شبهه شوید پرداخته و ببینیم که متناسب با نوع خودرویی که استفاده می‌کنید، و از سوی دیگر بر اساس سلیقه‌ای که دارد کدام رنگ روکش صندلی برای ماشین شما بهتر است.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی ماشین

روکش صندلی ماشین بر اساس اینکه پارچه ای است یا چرمی، می‌تواند انتخاب‌های متفاوتی بر اساس رنگ و طراحی که دارد در اختیار شما قرار دهد. خصوصا این موضوع در روکش‌های پارچه‌ای اهمیت بالایی دارد که از تنوع رنگ و طرح گوناگونی برخوردار هستند. که در ادامه به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • انتخاب رنگ روکش با رنگ کمربند ایمنی
  • کاربری و استفاده خودرو
  • توجه به تودوزی و طراحی داخلی
  • جنس روکش صندلی
  • نوع خودرو

اگر قرار است از روکش پارچه‌ای استفاده کنید، جدایی از رنگ پارچه باید به نوع طراحی که در بخش‌های مختلفی پشتی روکش، نشیمنگاه و رویه وجود دارد، رنگ و طراحی شیکی را انتخاب کنید تا با ظاهر داخلی و نوع خودرو شما هماهنگی لازمی را داشته باشد.

به عنوان نمونه در یکی از تجربیاتی که خودم دیدم، خودرو سمند در بخش داشبورد و رودری دارای ترکیب رنگ کرمی، قهوه‌ای کم رنگ رنگ و قهوه‌ای در بخش نوار سرتاسری روی داشبورد است. اما روکشی که انتخاب شده بود دارای رنگ کرمی بود که شاید در ظاهر با فضای داخلی ست شده بود؛ اما متاسفانه اصلا ظاهر زیبایی به خودرو نداده بود و کاملا بی روح بود که دیگر تمایلی نداشتم به آن نگاه کنم.

بهترین رنگ روکش صندلی ماشین

از کمربند ایمنی خودرو شروع کنید

شاید برایتان عجیب به‌نظر برسد؛ اما واقعیت این است.در بسیاری از موارد برای انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی ماشین در بسیاری از خودروها (البته اینجا منظور ما خودروهای خارجی با کیفیت بالاست) رنگ داخلی و تریم خودرو بر اساس رنگی که برای کمربند انتخاب شده طراحی می‌شود تا هماهنگی کاملی با آن داشته باشد.

در خودروهای خارجی شاهد رنگ‌های متنوع مشکی، خاکستری، طوسی و… در رنگ کمربند هستیم که البته برخی خودرو سازها نیز این امکان را فراهم کرده‌اند تا بتوان رنگ دلخواهی برای کمربند انتخاب کرد.

لذا اولین نکته‌ای که در انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین باید به آن توجه کنید، متناسب بودن آن با رنگ کمربند است. البته منظور ما این نیست که دقیقا رنگی را انتخاب کنید که با رنگ کمربند همسان باشد، بلکه حالت عکس آن نیز وجود دارد و منظور این است رنگی برای روکش صندلی خودرو انتخاب کنید که به اصطلاح به رنگ کمربند بیاید. انتخاب رنگ بر اساس رنگ کمربند از دو حالت خارج نیست.

  • رنگ روکش با رنگ کمربند همسان است: افرادی که این حالت را انتخاب می‌کنند درواقع دنبال این هستند تا همه‌ی فضای داخلی و تریم خودرو را با رنگ کمربند ست کنند. برای انتخاب این نوع روکش‌ها کافی است به رنگ‌هایی که با رنگ کمربند ارتباط نزدیکی دارند انتخاب کنید. مثلا اگر رنگ کمربند طوسی است می‌توانید از رنگ‌های روشن یا کرمی استفاده کنید که به آن نزدیک هستند.
  • رنگ روکش با رنگ کمربند در تضاد است: در مقابل برخی افراد دوست دارند رنگی را انتخاب کنند که کاملا با رنگ کمربند در تضاد است. به عنوان مثال اگر رنگ کمربند طوسی است از رنگ مشکی یا قهوه‌ای تیره برای رنگ روکش استفاده کنند. انتخاب رنگ‌هایی که در تضاد با رنگ کمربند هستند اگر به درستی انتخاب شوند زیبایی فوق‌العاده‌ای به فضای داخلی خودرو می‌دهند. از معروف‌ترین این رتگ‌ها می‌توان به رنگ مشکی، قرمز، زرشکی، قهوه ای تیره، مارون و آبی اشاره کرد که این روزها طرفداران خاص خود را دارند.

کاربری و استفاده خودرو را مدنظر بگیرید

اینکه شما از خودرو برای چه منظوری استفاده می‌کنید و روزانه چه افراد مختلفی در صندلی می‌نشینند مسئله بعدی است. مثلا اگر صرفا این خود شما هستید که از ماشین استفاده می‌کنید تکلیف مشخص است و اگر فردی باشید که به تمیز کردن خودرو اهمیت می‌دهید انتخاب رنگ در این حالت اهمیت چندانی ندارد.

اما وقتی خودرو توسط افراد مختلف خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد یا اینکه از آن برای حمل مسافر استفاده می‌کنید، افراد با سلیقه‌های گوناگون و درجه خاصی از نظم داخل خودرو پیاده و سوار می‌شوند که هر یک می‌توانند به تمیز کردن روکش صندلی اهمیت داده یا کاملا به آن بی توجه باشند.

اینجاست که انتخاب رنگ روکش روشن انتخاب درستی نخواهد بود؛ چرا که کثیفی روی آن به طرز فاحشی مشخص بوده و به اصطلاح از چند متری داد می‌زند که «لطفا مرا بشویید»!

راهنمای انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی ماشین

به تودوزی و طراحی داخلی توجه کنید

تودوزی خودرو، رنگ سقف، طراحی داشبورد و رودری‌ها مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که طراحی داخلی خودرو را تشکیل می‌دهند. باقی بخش‌ها به نوعی مکمل بوده و در رنگی نزدیک به این بخش‌ها انتخاب شده یا اینکه با آنها هم هماهنگ هستند تا به اصطلاح طراحی داخلی خورو ست شده باشد.

اگر قرار است رنگ روکش صندلی خودرو را متناسب با این اجزا انتخاب کنید که به صورت ست شده باشد باز همان حالت انتخاب رنگ بر اساس رنگ کمربند صادق است. شما می‌توانید از رنگ‌هایی همسان استفاده کنید که کل بخش داخلی با روکش صندلی ست شوند. یا اینکه از رنگ تضاد استفاده کنید تا ضمن تضاد بودن، جیغ بودن و انتخاب رنگ متفاوتی از رنگ بخش بزرگی از داخل خودرو، زیبایی داخلی را دو چندان کنید.

برخی نیز این سوال را دارند که آیا در انتخاب رنگ بر اساس طراحی و رنگ خودرو می‌توان روی رنگ بیرونی هم حساب کرد یا اینکه صرفا به طراحی و رنگ داخلی توجه کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این موضوع کاملا شخصی بوده و به سلیقه شما بستگی دارد. اما بهتر است رنگ روکش صندلی ماشین را بر اساس طراحی و رنگ داخلی خودرو انتخاب کنید. چرا که رنگ بیرون کاملا جدا از این بخش بوده و جدایی از آن نیز در بیشتر خودروها از شیشه‌های دودی استفاده می‌شود که اصلا اگر قرار بر انتخاب رنگ بر این اساس باشد، اصلا روکش‌ها به چشم نمی‌آیند.

جنس روکش صندلی مناسبی را انتخاب کنید

موضوع بعدی در انتخاب رنگ به نوع روکش صندلی وابسته است. پیش از این در مقاله روکش صندلی چرم یا پارچه‌ای به بررسی این موضوع پرداخته و ابعاد مختلفی از آن را بررسی کردیم که انتخاب کدام روکش می‌تواند برای خودرو شما گزینه‌ی بهتری باشد.

اما این موضوع را بر اساس رنگ نیز می‌توان بررسی کرد. به این صورت که انتخاب رنگ بر اساس چرم نسبت به نوع پارچه‌ای از تنوع کمتری برخوردار است. معمولا افراد تمایل دارند در خرید روکش صندلی چرمی از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و… استفاده کنند. در حالی که رنگ‌هایی مثل کرمی یا روشن کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

از همین رو در انتخاب رنگ باید دقت کنید که اگر هدف شما انتخاب روکش چرمی است آیا اصلا رنگ مد نظرتان با این جنس وجود دارد یا نه؟

در صورتی که رنگی که انتخاب کردید بر اساس جنس چرمی وجود نداشته باشد، باید به سراغ روکش‌های پارچه ای بروید که تنوع رنگ بیشتری را در خود دارند.

لپ کلام این است که انتخاب جنس چرمی باید بر اساس رنگ درست انتخاب شود. چرا که به دلیل خاصیتی که این جنس دارد، تاثیر فوق العاده زیادی در انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی خواهد داشت.

به نوع خودرو توجه کنید

شاید این موضوع اصلا اهمیتی نداشته باشد. اما واقعا اینکه خودرو شما چه نوعی است با یک تغییر رنگ ساده ظاهر طراحی داخلی آن زمین تا آسمان فرق خواهد کرد. برای انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی ماشین باید به اینکه از یک خودرو سواری معمولی، سدان، شاسی بلند یا خودروهای لوکس استفاده می‌کنید توجه نمایید، باید به انتخاب رنگ روکش صندلی بر اساس طراحی داشبورد(نه رنگ آن بلکه صرفا نوع طراحی) توجه داشته باشید.

شرکت‌های تولید کننده خودرو، در طراحی داشبورد از انواع و اقسام متریال استفاده می‌کنند و آن را طوری طراحی می‌کنند که حتی یک تغییر ساده در دریچه‌های تهویه هم می‌تواند ظاهر داخلی را کلی تغییر دهد. یا اینکه استفاده از نمایشگر و تغییر در ظاهر سیستم پخش هم جزو عوامل اصلی در این تغییرات هستند.

از همین روی باید به نوع خودرو هم تجه کنید که رنگی که انتخاب می‌کنید، با طراحی داخلی آن همخوانی داشته باشد. علاوه بر همه این‌ها، باید به اینکه قرار است خودرو را اسپرت کنید یا نه، هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی پنج تا از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین نقش به‌سزایی دارند پرداخته و به شما کمک کردیم که چگونه بهترین رنگ روکش صندلی در انواع ماشین ایرانی و خارجی را انتخاب کنید.

در صورتی که هنوز هم به انتخاب نهایی خودر نرسیدید و نیاز به مشاوره در این زمینه دارید، می‌توانید از مشاوران اسپرت سهند کمک بگیرید تا به شما در انتخاب رنگ مناسب بر اساس خودرو، نوع استفاده و شرایط دیگری که خاص شماست به شما کمک کنند.

به نظر شما چه موارد دیگری وجود دارد که در انتخاب رنگ روکش خودرو تاثیر دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود شما به معنای پذیرش قوانین و مقررات اسپرت سهند است

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد