سوالی دارید؟

شما می توانید فرض کنید که صندلی های کارخانه خودرو شما در شرایط خوبی هستند. اما به مرور زمان، ممکن است در اثر نشتی، کثیفی، حیوانات خانگی و آسیب نور خورشید دچار ساییدگی و پارگی جدی شوند. این باعث می شود صندلی های شما کهنه به نظر برسند و احساس راحتی کمتری داشته باشید.

انواع روکش با ارائه حداکثر محافظت از صندلی‌های خودرو، ظاهری سفارشی برای فضای داخلی ماشین شما و پنهان کردن آسیب‌های موجود به صندلی‌ها، بهترین راه برای تمیز و بکر جلوه دادن فضای داخلی خودرو هستند. برای انتخاب روکش و اینکه چگونه روکش مناسب برای صندلی ماشین را پیدا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

چیزهایی که باید در مورد روکش صندلی ماشین بدانید

انتخاب روکش صندلی برای اتومبیل شما گاهی اوقات می تواند دشوار باشد. اگر دانش کاملی از روکش برای ماشین دارید، این کار پیچیده ای نیست. در غیر این صورت، مسائلی مانند جنس، الگوهای رنگ، طرح، مواد مورد نیاز و کیفیت ممکن است شما را نگران کند. درک خوب انواع روکش موجود در بازار مانند روکش صندلی پراید و روکش صندلی کوییک و عواملی که باید در نظر بگیرید به شما در انتخاب روکش برای خودروی شما کمک می کند.

روکش مناسب برای صندلی ماشین

آشنایی با انواع جنس روکش ماشین

روکش های صندلی خودرو از نظر سازگاری ابعادی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • استاندارد خودرو
  • مخصوص خودرو

روکش استاندارد صندلی خودرو

روکش ‌های استاندارد صندلی خودرو، مدل‌های روکش خودکار جهانی هستند که با اکثر خودروهای سواری و تجاری سازگار هستند. روکش‌های راحت، ضد لک و ضد آب از نوع پلی‌کتونی به راحتی پوشیده می‌شوند، روی صندلی‌های ردیف جلو یا عقب لیز می‌خورند و روی تکیه‌گاه‌های سر قرار می‌گیرند. روکش نایلونی محافظت بیشتری را فراهم می کند، در حالی که یک پشتی بدون لغزش صندلی ها را ایمن نگه می دارد. روکش ها را می توان برای تمیز کردن آسان جدا کرد و سال ها قابل استفاده است.

روکش صندلی ماشین مخصوص خودرو

همچنین گزینه های پوششی وجود دارد که مخصوص وسیله نقلیه شما تولید شده است. این روکش ها که کاملا مطابق با مدل و سال وسیله نقلیه شما طراحی شده اند، ظاهر شیک و ساخت با کیفیت بالا را دارند و با توجه به ابعاد صندلی وسیله نقلیه شما طراحی و تولید می شود. به راحتی تمیز شده و در برابر آب و ریزش مقاوم است. آنها با مجموعه کاملی از صندلی های سفارشی جلو و عقب و روکش های پشتی سر همراه با محافظ برگشت و تعویض در برابر نقص عرضه می شوند.

مواد استفاده شده در انواع روکش صندلی

از سوی دیگر، روکش‌های صندلی خودرو نیز بسته به جنس مورد استفاده، به سه دسته به‌ عنوان روکش صندلی‌های خودرو از چرم مصنوعی، روکش چرمی و روکش‌های پارچه‌ای تقسیم می‌شوند.

روکش صندلی ماشین چرم مصنوعی

روکش صندلی ماشین از چرم مصنوعی یکی از رایج ترین انواع آن است. اگرچه جنس آن چرم اصل نیست، اما می توان گفت که مناسب ترین جایگزین برای چرم است. دوام، مقرون به صرفه بودن و راحتی ارائه شده توسط مواد منجر به تقاضای استثنایی در بین مشتریان می شود. از چرم مصنوعی مرغوب ساخته شده و به راحتی تمیز می شود.

برای اطلاع از اینکه چگونه روکش های چرم را خنک نگه داریم این مقاله را مطالعه کنید.

روکش صندلی ماشین چرمی

روکش های چرمی می توانند انتخاب ایده آلی باشند. این یک گزینه گران تر از سایر مواد روکش صندلی ماشین است. به این ترتیب روکش چرمی صندلی خودرو بر ظرافت و جذابیت خودرو می افزاید. حس ممتاز چرم دلیل انتخاب بسیاری از این قاب بوده است. روکش صندلی های ساخته شده از چرم طبیعی دارای تهویه، بادوام، زیبایی شناختی بوده و راحتی بهینه را افزایش می دهد.

روکش صندلی ماشین پارچه ای

روکش صندلی پارچه ای برای کسانی که به دنبال روکش های مقرون به صرفه هستند، گزینه ایده آلی است. روکش های پارچه ای صندلی ها قابل تنفس و مقرون به صرفه هستند، اگرچه معمولاً توسط صاحبان خودروهای لوکس انتخاب نمی شود؛ زیرا می تواند بر حس ممتاز خودرو تأثیر بگذارد. معمولا صاحبان وسایل نقلیه خانوادگی این جنس را ترجیح می دهند.

توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر و مقایسه بین روکش ها این مقاله را مطالعه نمایید.

چگونه روکش مناسب برای صندلی ماشین را انتخاب کنیم

انتخاب روکش مناسب برای صندلی ماشین

روکش صندلی خودرو، اولین خرید پس از خرید خودرو است. هنگام خرید روکش به نکات زیر توجه کنید.

ماده مناسب برای روکش صندلی ماشین

اگر محدودیت بودجه ندارید و یک خودروی لوکس و پرهزینه دارید، می‌توانید مستقیماً به سراغ روکش‌های چرمی صندلی‌های خودرو بروید.
در غیر این صورت، می توانید از بین روکش صندلی پارچه ای و چرم مصنوعی صندلی ماشین یکی را انتخاب کنید. اگر وسیله نقلیه شما به طور فشرده یا روزانه استفاده می شود، روکش از چرم مصنوعی بهتر خواهد بود. در غیر این صورت، تمیز کردن و نگهداری روکش صندلی ماشین پارچه ای می تواند به یک مشکل دائمی تبدیل شود.

بودجه ای که دارید

پولی که می خواهید برای روکش صندلی ماشین خرج کنید نیز مهم است. بسیاری از افراد ممکن است نخواهند پول زیادی را برای روکش خرج کنند. زیرا برای اکثر مردم، روکش چیز مهمی نیست. قبل از بررسی گزینه ها، بودجه ای را که می خواهید برای روکش اختصاص دهید مشخص کنید. در هر بخش، روکش را با کیفیت و هزینه های متفاوت، یعنی چرم، چرم مصنوعی و پارچه ای پیدا خواهید کرد.

در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید. جنس روکش باید با نوع خودرو تطابق داشته باشد. به عنوان نمونه برای روکش صندلی پراید 131 و روکش صندلی کوییک باید بودجه متناسب با قیمت خودرو را در نظر گرفت.

رنگ، الگو و طرح

برخی ممکن است در نظر داشته باشند که روکش صندلی خودرو را با رنگ داخلی هماهنگ کنند. در عین حال، برخی ممکن است بخواهند که با رنگ بیرونی خودرو مطابقت داشته باشد. نحوه انجام این کار صرفاً انتخاب خود فرد و اعضای خانواده آنهاست. به یاد داشته باشید که در روکش چرم صندلی ماشین محدودیت هایی از نظر رنگ و طرح خواهید داشت.

با این حال، مدل ها و الگوهای زیادی در پارچه و چرم مصنوعی وجود دارد. در روکش های صندلی خودرو باید برندهای معروفی را انتخاب کنید که در زمینه خود تخصص دارد و می تواند درخواست های شما را سفارشی کند و روکش صندلی مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد.

معیارهای انتخاب روکش صندلی چیست؟

شما باید روکش صندلی مناسب برای آب و هوا انتخاب کنید. شرایط آب و هوایی برای انتخاب روکش تعیین کننده است. به عنوان مثال، اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید، روکش با پوست گوسفند بخرید که گرمای بیشتری را حفظ می کند. اگر در یک منطقه گرم زندگی می کنید، پنبه انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. حتی اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که باران زیادی می ‌بارد، روکش ساخته شده از مواد نئوپرن که به دلیل مقاومت در برابر آب معروف است، این کار را انجام می‌دهد.

حتما قبل از انتخاب روکش تحقیق کنید

از آنجایی که برخی از برندها و مدل‌ها روکش صندلی مخصوص خودرو تولید می‌کنند، مطمئن شوید که روکش اصلی بدون خرید محصولات پس از فروش برای خودروی شما فروخته می‌شود. در تعیین خواص پارچه روکش باید به ساختار پارچه ای آن توجه کرد.

زیرا استفاده طولانی مدت با محصول قابل شست و شو ارتباط مستقیمی با ساختار پارچه ای دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید روکش صندلی لکه دار خود را در ماشین لباسشویی بشویید، پارچه ترکیبی پلی استر-پنبه را انتخاب کنید. اگر به دنبال روکش بادوام و روکش مناسب برای صندلی ماشین هستید که نمی خواهید روی آن لکه ای وارد شود، می توانید یکی از انواع پارچه شنل را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود شما به معنای پذیرش قوانین و مقررات اسپرت سهند است

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد