سوالی دارید؟

در طی سالیان گذشته اسپرت کردن ماشین در میان افراد خصوصا جوانان رواج بسیاری پیدا کرده است. معمولاً افراد پس از خرید خودرو اقدام به اسپرت کردن آن می کنند. سوالات زیادی در مورد نحوه اسپرت کردن خودرو برای افراد مطرح می‌شود. در حالت کلی این سوال پیش می آید که چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم؟ ابتدا با خود فکر کنید چرا ماشین خود را اسپرت کنیم؟ اسپرت کردن ماشین یکی از کارهایی است که معمولا افراد خاص بر روی ماشین خود انجام می دهند.

احتمالا برای شما نیز سوال پیش آمده که چرا چیزهای خاص مختص افراد خاص هستند. شما نیز علاقه مند هستید که برخی از آن ها را به دست بیاورید. امروزه راهکارهای مختلفی در زمینه های مختلف پیش روی شما قرار گرفته که می توانید با استفاده از آن ها شرایط خاصی دست پیدا کنید.

در زمینه خودرو و اسپرت کردن ماشین شما با اندکی سلیقه و ابتکار می توانید یک ماشین معمولی را در حد شگفت انگیزی تغییر دهید. شما با شناخت نکاتی جامع در مورد اسپرت کردن ماشین می توانید توجه بیشتری را نسبت به خودروی خود جلب کنید.

پیاده سازی شرایط و نکات مورد نیاز با سلیقه، ابتکار و هزینه کردن رابطه مستقیم دارد. چنانچه قصد دارید ماشین معمولی خود را به یک ماشین متفاوت و زیبا تغییر دهید باید این که اصول را مد نظر قرار دهید. شما با رعایت این اصل به پاسخ سوال چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم دست خواهید یافت.

ما در مجموعه اسپرت سهند به شما مطالب و نکاتی را ارائه می دهیم که شما بتوانید به بهترین نحو ماشین خود را اسپرت کنید. خواندن این نکات جهت انجام اسپرت کردن ماشین خالی از لطف نخواهد بود.

چرا ماشین خود را اسپرت کنیم؟

حتما این سوال برای شما پیش آمده که چرا ماشین خود را اسپرت کنیم؟ اسپرت کردن ماشین برای طیف جوان می تواند یک علاقه ویژه باشد. با توجه به اینکه این طیف سنی معمولاً دوست دارند خاص بودن را تجربه کنند اقدام به اسپرت کردن ماشین خود می ‌کنند.

اسپرت کردن ماشین شامل بخش های مختلفی خواهد بود. هر کدام از این بخش ها می تواند مزایا و معایبی نسبت به خود را داشته باشند. در حالت کلی خاص بودن خودرو شما بهترین مزیت اسپرت کردن آن خواهد بود. یکی از مهمترین بخش ها در اسپرت کردن خودرو ارتفاع زدن آن است. این عمل علاوه بر معایبی که دارد مزایایی گسترده برای خودرو شما در پی دارد. به طور مثال ویژگی های زیبایی و ظاهری خودرو شما با ارتفاع زدن می توانند بهبود چشمگیری داشته باشد. علاوه بر این با استفاده از ارتفاع دادن ماشین می ‌توان هندلینگ خودرو را افزایش داده و میزان فرمان پذیری به نحوه اصلاً انجام می گیرد. بهبود عملکرد خودرو نیز با استفاده از ارتفاع دادن در پیچ های تند به خوبی قابل تشخیص خواهد بود.

مراحل اسپرت کردن ماشین

چنانچه شما نیز مانند بسیاری از علاقمندان به اسپرت کردن خودرو به دنبال مراحل اسپرت کردن آن هستید می توانید این مقاله را مطالعه کنید. به طور کلی اسپرت کردن ماشین دارای دو مرحله خواهد شما باید هر دو مرحله را به بهترین نحو انجام دهید.

شما در نخستین مرحله باید فضای داخلی ماشین را اسپرت کنید. در مرحله دوم با اسپرت کردن نمای بیرونی می توانید ظاهر خودرو را به بهترین نحو و مطابق سلیقه و میل خود تغییر دهید. ما در اینجا برای شما به طور کامل مراحل اسپرت کردن اتومبیل را در دو مرحله شهر خواهیم داد.

چگونگی اسپرت کردن فضای داخلی ماشین

چنانچه قصد اسپرت کردن ماشین خود را دارید ابتدا باید به فضای داخلی و تزئینات آن بپردازید. شما با انجام این کار علاوه بر شخصیت دادن به ماشین می‌ توانید به اطرافیان اعلام کنید که یک ماشین منحصر به فرد و دوست داشتنی را در اختیار خواهید داشت.

در مرحله اول برای پاسخ سوال چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم و برای اسپرت کردن فضای داخلی شما می ‌توانید با استفاده از تودوزی آن، استفاده از صندلی های اسپرت، بهره مندی از تزیینات جانبی داخل ماشین و همچنین سایر عوامل یک زیبایی و ارزشمندی خاصی به خودرو خود ببخشید. در حالت کلی جهت اسپرت کردن فضای داخلی خودرو باید شرایط زیر را در نظر بگیرید.

نقش روکش فرمان و روکش صندلی در اسپرت کردن ماشین

به طور قطع هنگام ورود به یک ماشین نخستین چیزی که به چشم می آید روکش های آن خواهد بود. بنابراین در تغییر ظاهر خودرو و اسپرت کردن آن مطابق با ذوق و سلیقه خود در نخستین اقدام باید روکش های داخل ماشین را تغییر دهید. بسته به فضای داخلی ماشین باید روکش صندلی و روکش فرمان را انتخاب کنید.

امروزه انواع روکش ها در جنس، طرح و رنگ های مختلف در دسترس شما قرار دارند. نخستین مرحله اسپرت کردن ماشین تعویض روکش صندلی و روکش  خواهد بود.

بسیاری از فعالان در این صنعت بر این باورند که مهمترین بخش اسپرت کردن ماشین استفاده از روکش های شیک و لوکس می باشد. انتخاب روکش های لوکس و منحصر به فرد و بهره مندی از جنس مرغوب می ‌تواند فضای داخلی ماشین شما را بسیار جذاب تر و زیباتر نشان دهند.

با خود فکر کنید که ماشین هایی که از روکش های چرمی با رنگ های خاص مانند رنگ شیری و زرشکی تیره استفاده می کنند دارای جذابیت خاصی هستند یا خیر؟ برای انتخاب بهتر روکش صندلی می توانید مقاله راهنمای خرید روکش صندلی خودرو را مطالعه کنید.

تعویض دسته دنده

جوانان به خوبی با تاثیر سر دنده مناسب در اسپرت کردن فضای داخلی ماشین آگاه هستند. انتخاب یک سر دنده مناسب و اسپرت تأثیر بسیاری در این فرآیند برای شما خواهد داشت. امروزه انواع سردنده ها در طرح های مختلف در بازار موجود بوده و در دسترس شما قرار دارند.

تعویض دستگیره ترمز دستی

شما می توانید از جزئیات ای مانند تغییر دستگیری ترمز دستی استفاده کرده تا ماشین خود را به بهترین نحو اسپرت کنید.

تعویض نشانگر های اعلان ماشین

مرحله بعدی در تغییر و تعویض فضای داخلی و اسپرت کردن خودرو در کابین تعویض نشانگرهای اعلان است. شما با تعویض نشانگر با قیمت معمول و متعارف می توانید ظاهری زیبا به کابین و داخل ماشین خود ببخشید.

همرنگ کردن داشبرد ماشین با روکش ها

از مراحل بعدی برای اسپرت کردن فضای داخل همرنگ کردن سینه ماشین و داشبورد با روکش ها خواهد بود. هنگام اسپرت کردن اتومبیل شما باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

استفاده از فرمان های اسپرت

به طور قطع پس از روکش صندلی و روکش فرمان مهمترین جز در تغییر اجزای داخلی خود را برای اسپرت کردن آن تغییر فرمان خواهد بود. امروزه فرمان های اسپرت در بهترین طرح ها برای شما در دسترس قرار دارند.

چگونگی اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین

بعد از تغییرات در فضای داخلی ماشین خود حال نوبت اسپرت کردن فضای بیرونی ماشین رسیده است. همانگونه که بیان کردیم در فضای داخلی مهمترین بخش تغییر روکش فرمان و روکش صندلی خواهد بود. با این حال برای اسپرت کردن فضا و نمای بیرونی ماشین شما جهت پیاده کردن ایده های نوین و خلاقانه خود دست بازتری خواهید داشت. دقت داشته باشید که برای انجام تغییرات و اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین حد متوسط را رعایت کرده و دچار افراط نشوید.

ماشین خود را هیچ موقع بیش از اندازه و از حالت معمول خار نکنید. این عمل ممکن است با جریمه هایی از طرف راهنمایی رانندگی برای شما همراه شود. ما در ادامه برای پاسخ سوال چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم و در بخش اسپرت کردن فضای بیرونی راهکارهایی به شما ارائه می دهیم. شما نیز با خواندن آموزش اسپرت کردن فضای بیرونی می توانید به خوبی به اسپرت کردن ماشین خود بپردازید.

استفاده از رینگ های اسپرت و لاستیک های پهن

اولین و مهمترین بخش در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین استفاده از لاستیک های پهن و همچنین رینگ های اسپرت خواهد بود. شما باید مراقب باشید که هنگام استفاده از این دو جز جعبه دنده ماشین شما با مشکلاتی مواجه نشود. با این حال به احتمال فراوان رینگ و لاستیک های مورد استفاده شما خودرو را از حالت گارانتی خارج خواهد کرد. هزینه های متفاوتی برای استفاده از رینگ و لاستیک ها شما می توانید پرداخت کنید.

تغییر سپر

از کارهای دیگر که برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین مورد استفاده قرار می گیرد تعویض سپر معمولی با سپر های اسپرت است. این عمل موجب ایجاد یک حالت منحصر به فرد در خودرو شما می شود. علاوه بر سپر شما می توانید با خرید یک قاب با قیمت مناسب نمای بیرونی ماشین را به حالت ویژه در آورید.

رنگ کردن شیشه ها

حال و هوای درون ماشین و همچنین نمای آن با رنگ کردن شیشه ها به مقدار زیادی حالت اسپرت بودن را به شما می دهد. توجه داشته باشید که چنانچه شیشه ها را بیش از حد مجاز رنگ کنید با جریمه ‌هایی از طرف راهنمایی و رانندگی مواجه خواهید شد. دودی کردن شیشه ها یک عمل رایج در بین طرفداران ماشین اسپرت محسوب می شود.

استفاده از سر اگزوز خوش صدا

از بخش های دیگر جهت اسپرت کردن ماشین می ‌توان به سر اگزوز خوش صدا اشاره کرد. سر اگزوز خوش صدا می تواند حس متفاوت و خوشایندی را به اطرافیان منتقل کرده و نمای زیبا به خودرو شما ببخشد.

استفاده از چراغ های اسپرت

برای تغییر نمای بیرونی و اسپرت کردن آن باید از چراغ های معمولی خود فاصله بگیرید. به همین منظور امروزه چراغ های اسپرت در طراحی های ویژه و مدرن برای شما در دسترس قرار دارند.

تغییر در ارتفاع ماشین

همانگونه که بیان کردیم یکی از کارهایی که برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین می گیرد تغییر در ارتفاع آن خواهد بود. برای تغییر ارتفاع ماشین شما از گزینه ‌های متعددی برخوردار خواهد بود. شما در روش اول می توانید با استفاده از فنر بریده شده و پیچ و مهره کردن فنر ماشین شکل ظاهری خودروی خود را تغییر دهید. در روش اول با مراجعه به یک مکانیک می توانید با پرداخت هزینه ارتفاع ماشین را پایین آورید. توصیه ما به شما این است که از این روش استفاده نکنید. این روش موجب کم تر شدن عمر فنرها و همچنین خشک شدن ماشین خواهد شد.

روش دوم که معمولاً رایج تر است استفاده از روغن در فنر ماشین و به اصطلاح پیچ و مهره خواهد بود. در این روش شما داخل فنر ماشین را از واسکازین و روغن پر کنید. شما با انجام این روش به کمک فنر خود کمک خواهد کرد تا نرم تر عمل کند.

اسپرت کردن خودرو پراید

اگر تاکنون پاسخ سوال چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم را دریافت نکرده اید و دارای خودرو‌ پراید هستید می توانید به نکات زیر توجه کنید. اسپرت کردن پراید نیز مانند سایر خودروها از دو مرحله داخل کابین و خارج آن تشکیل می شود. ابتدا به مانند سایر خودروها شما با تغییر روکش صندلی پراید و روکش فرمان وارد مرحله اسپرت کردن ماشین می شوید. علاوه بر روش ‌هایی که برای شما بیان کردیم شما می توانید با تهیه مانیتور پیشرفته، استفاده از کولر مخصوص، بهره مندی از کفپوش های سه بعدی و تهیه کیف پشت صندلی فضای داخلی پراید را تغییر دهید. در تغییر فضای بیرونی پراید می توانید علاوه بر نکاتی که بیان کردیم با استفاده از لامپ های هدلایت و ال وایر و همچنین بوق های مولتی صوت به خودرو پراید خود قابلیت های جدیدی بیفزایید.

اسپرت کردن پیکان

پیکان به عنوان یک ماشین خاص و منحصر به فرد در بین افراد خصوصاً ماشین سواران شناخته می شود. برای اسپرت کردن پیکان می توانید از روش های بالا استفاده کرده و در گام اول روکش صندلی پیکان را تعویض کنید. امروزه مجموعه ای از پیکان های اسپرت در نمایشگاه های خاص در دسترس علاقه مندان به این رشته وجود دارد.

اسپرت کردن پژو ۴۰۵

مطالبی که ما برای چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم بیان کرده ایم شامل حال تمام خودروها خواهد بود. با این حال چنانچه قصد اسپرت کردن پژو ۴۰۵ را دارید می توانید علاوه بر گزینه های بالا از نورپردازی های خاص در خودرو خود استفاده کنید. افراد حرفه ای با تغییراتی در نمای داخلی و نمای بیرونی پژو ۴۰۵ قصد اسپرت کردن آن را دارند. شما می توانید علاوه بر استفاده از رینگ و لاستیک های ویژه استفاده کنید. تغییر در سیستم اگزوز نیز می تواند برای اسپرت کردن ۴۰۵ بسیار حائز اهمیت باشد. با استفاده از توربو شارژ پژویی می ‌توانید به اسپرت کردن پژو ۴۰۵ کمک کنید.

اسپرت کردن پرشیا

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای افراد جهت اسپرت کردن ماشین، خودرو پرشیا است. افرادی که دارای خودرو پژو پرشیا هستند معمولاً با سوال این که چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم مواجه می شوند. برای اسپرت کردن پرشیا نیز با طی کردن مراحل بالا به خوبی می توانید این عمل را انجام دهید. تیونینگ پژو پرشیا و پژو ۴۰۵ از پرتقاضاترین خودروها برای اسپرت کردن به شمار می روند. معمولاً در اسپرت کردن پرشیا از برچسب هایی جهت نصب بر روی بدنه استفاده می ‌شود. این برچسب ‌ها نمای ظاهری ماشین را به شکل منحصر به فرد تغییر می دهند. توجه داشته باشید که برای اسپرت کردن خودرو خود از وسایل و تجهیزات هنجارشکن استفاده نکنید. شما می توانید برای اسپرت کردن خودرو پرشیا روکش صندلی پژو پارس قدیم را از اسپرت سهند تهیه کنید.

سخن پایانی

ما در مجموعه اسپرت سهند به شما پاسخ سوال چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم را ارائه داده ایم. شما با خواندن این مطلب و آموزش اسپرت کردن خودرو به خوبی می‌ توانید ماشین خود را به بهترین نحو اسپرت کنید. توجه داشته باشید که افراد معمولا با سلایق مختلف و با استفاده از تجهیزات گوناگون روی به اسپرت کردن ماشین خود می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود شما به معنای پذیرش قوانین و مقررات اسپرت سهند است

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره وارد شده پیامک شد
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد